Pokud máte stále ještě problém s tím udělat si chvilku čas sama na sebe a svoje potřeby, zkuste společně s námi projít následující „myšlenkovou mapu“ vyjádřenou v jednotlivých bodech, která Vám možná dopomůže k tomu oprostit se od pocitu, že bez Vás spadne Vašim blízkým nebe na hlavu stejně jako myšlenky, že když nestrávíte každou jednotlivou minutu dne produktivní činností, budete vlastně mrhat časem.
 těhotná bruneta
Jak se tedy dívat na svůj život tak, abychom se pod povinnostmi a denními úkoly úplně nezhroutily?
 
1.       Napište si seznam všech věcí, které musíte dle vlastního názoru a přesvědčení během zítřejšího dne bezpodmínečně stihnout. Poté seznam na několik málo minut odložte a běžte se chvíli věnovat svým dalším úkolům. Do půl hodiny se však ke svému výtvoru vraťte zpět.
2.       Při pohledu na tento seznam odškrtněte položky, které se domníváte, že by měli plnit jiní členové rodiny (a Vy dané věci zařizujete jen proto, že oni nejsou v tomto ohledu spolehliví). Tyto činnosti jednou provždy delegujte na tyto osoby.
3.       Dále škrtněte též položky, které jste se rozhodly vykonat jen proto, aby druzí měli radost, ovšem u nichž předpokládáte, že je zřejmě nikdo neocení.
unavení turisté
4.       U zbývajících bodů se ještě jednou rozmyslete, zda je skutečně nezbytně nutné, aby byly splněny hned zítra – pokud nikoli, napište si je do diáře ke splnění nejdříve na den předtím, než musejí být vykonány.
5.       Čas, který jste chtěly původně věnovat nyní již škrtnutým „povinnostem“ rozdělte na polovinu a jedné z těchto polovin přiřaďte činnost, která se bude týkat pouze Vás samotných a o níž víte, že Vám zcela jistě udělá radost, dokáže Vám zvednou náladu.
6.       Druhou polovinu nově nabyté svobody ponechejte pro případ pohotovosti – pokud budete mít ve svém dni takovouto rezervu, budete se moci více uvolnit. Toto uvolnění znamená méně stresu, a tudíž i možnost větší relaxace pro Vás samotné.
7.       Pokud Vám pokus o to splnit všechny popsané body napoprvé nevyjde, nevadí. Není nutné se tím stresovat. Zapomeňte na neúspěch a příští týden to zkuste znovu. Někdy to chce několik pokusů, než Vám dojde, že skutečně všechny povinnosti nemusíte zvládat sama. Uvidíte ale, že výsledek stojí za snahu.

Když máte chuť si odfrknout
4 (80%)5